2016. máj 08.

Coachsurfing másképp: A coach és a kanapé története

írta: élménylabor
Coachsurfing másképp: A coach és a kanapé története

Tegnap, ahogy ültem a kanapémon, különös dologra jöttem rá. Minden vele kezdődött. A kanapéval. Az új életem, az új történetem, az új hivatásom. A kanapé pedig most visszatér oda, ahonnan indult...

Amikor álltunk a kilencedik kerületi napsütötte lakásban, két gondolat járt körbe. Egyrészt, hogy milyen csodás színeket varázsol ide a nap. Másrészt, hogy hogyan vezetek beszélgetéseket, ha nincs mire ülni? Így két heti összecsukható ikeás széken való szorongás után megszületett a "kell egy kanapé" gondolata, amiről akkor még nem tudtam, hogy akár lehetne a történet-mesélőm is. 

c938c92b6e57bd6ec91f18020f9f412c.jpg

Amikor elmentem Szentendrére megnézni a kiválasztott kanapét még spirituális beszélgetéseket folytattam a kis összecsukhatós székeimen. Emlékszem, a klienseim többsége csupán egy kis bölcsességért jött, amit azért tőlem vártak, mert egy-két jól sikerült írásomat olvasták az interneten. Fogalmam nem volt sem kérdezéstechnikáról, sem más hasonló dologról, csupán egy dolog vezérelt: szerettem volna a lehető legrövidebb időn belül a lehető legmélyebben megismerni a velem szemben ülőt. Húsz év újságírói rutin erre pont elegendőnek bizonyult. 

5c1617a7a16c325c6a71d561e3873410.jpg

A kanapét nekem találták ki. Egy csodaszép szentendrei ház nappalijában volt, a fiatal pár két hete vásárolta, de a lánynak nem tetszett, ezért vettek egy másikat, ami jobban illet a végső interieurbe. 

A kanapé hazakerült. Nem könnyen. Mondhatni nehezen. Induló vállalkozóként költséghatékonysági szempontból kissé elhamarkodottan azt mondtam a szállítónak, hogy majd én fogom a másik végét. Amikor megláttam a fickót, arra gondoltam lehet jól jönne még egy ember, aztán amikor a kilencedik kerületi ház harmadik emeletén én már az életemért könyörögtem ő pedig még csak nem is izzadt, akkor rájöttem, helyettem kellett volna másik ember. 

Sorsmesék startja: kanapé on!

A kanapé szolgálatba állt. Találkozott dacos óvodavezetővel, nagyképű jógaoktatóval, riadt milliomosnővel, önmagát kereső integrál pszichológussal, fagylaltfaló feleséggel, kiemelkedően okos ámde legalább ily mértékben zavarodott szociális munkással, spiritualizmusban csalódott mágussal, szerelmet kereső recepciós kisasszonnyal, szerelmet találó muzeológussal és több tucatnyi ikerláng-szerelmessel. Nyugalmat adott szabad délutánjainkon, hajlékot amikor mindenütt csak feszültség várt, majd megkezdte magányos útját városszerte, követve engem és egyre bontakozó pályámat. 

A kanapé manapság már csupán házi funkciót tölt be, ám központi szerepét nem veszítette el azóta sem. A kanapé volt elsőként tanúja annak, hogyan is alakult ki a gastro coaching módszertana, végigélte a barátok könnyeit és kacajait, kóstolt csokoládét és vörösbort majd a közelmúltban megkapta megérdemelt takaróját, hogy védjük őt minden oda nem illő impulzustól. 

Eredettörténet

A kanapé most visszatér oda, ahonnan indult. Majd négy év telt el azóta, hogy elhagyta Szentendrét. Eközben én saját hangomra találtam, bár még mindig hiszek a komplexitásban így sosem leszek csupán egy life coach a sok közül, Rengeteget tanultam mindenkitől aki megfordult nálam és akit utamba sodort a sors, pontosabban akit önmagamnak írtam saját sorskönyvembe. 

Hola! Szentendre! A kanapém hazatért. 

 

Szólj hozzá

terápia kanapé Szentendre ikerláng gastro coaching gastro coach gastrocoach