2017. feb 15.

Az evés szabadsága, a gondolat szabadsága

írta: élménylabor
Az evés szabadsága, a gondolat szabadsága

A bőség nyugton marad. Az éhség vándor.   (Zulu közmondás)

 

Kezdhetném úgy, hogy kövér kisfiú voltam, de ez nem lenne igaz. Olyan kisfiú voltam, akit érdekelt az étel és itt nem csak az evésre gondolok, hanem az alkotófolyamatra, vagy arra a jó érzésre, ami egy közös étkezéssel együtt jár.

Ez a fajta kíváncsiságom pedig az idő előrehaladtával nemhogy csökkent, de inkább csak nőtt. A magánéletemben, és a munkáim során szinte mindvégig jelen volt az étel valamilyen formában. Ha mindenképpen meg akarjuk fejteni a miértek fókuszpontját, akkor talán az étel társaságában látható szemek csillogása és mosolyok milyensége volt, ami leginkább megfogott, és folyton tovább táplálta kíváncsiságomat az irányba, hogy mi lehet ez a varázslat. Így volt ez gasztronómiai újságíróként, akkor, amikor szakácstanoncokat oktattam egy szakiskolában, és többszörösen jelen volt ez, amikor saját éttermet működtettem.

autism-stacking-cans_2nd_edit.jpg

Kíváncsiság, alkotás, emlékek, kiteljesedés, boldogság, elégedettség, béke – szerencsés esetben ezt láttam az arcokon, ami most, hogy írok róla, valóban különleges pontra helyezi a hangsúlyt: az arcokra. Nem a kezek ügyességére, ahogyan alkotnak, nem a gyomor elégedettségére, hanem az arcokra. Szerettem volna kiolvasni az arcokat és megérteni, hogy mindaz az érzés-sokaság, amit rajtuk láttam hogyan keletkezik, és vajon merre viszi tovább az életüket.

dsc06279.JPG

Ezt a fajta kíváncsiságot kielégítendő igyekeztem körbejárni az ízek és érzések területének metszéspontjait, étel és ember kapcsolatán keresztül szemlélve a világot, és az egyén lelkiségét.

horvath_norbert_1.jpg

Egy könyv megírása sosem ér véget, különösképpen amikor ilyen nagy területről van szó, mint amit e téma felölel. Mindezek ellenére igyekeztem úgy összefoglalni ezt a sokrétű tudásanyagot, hogy segítsen téged. Önismereted elmélyítésében, szakmai kíváncsiságod feltüzelésében, vagy akár családtagjaid, barátaid mélyebb megértésében. A könyv végén találsz egy tesztet, valamint az általam Táplálkozás Átalakító Programnak (TÁP) elnevezett módszert, amellyel szeretném segíteni elindulásodat ezen az izgalmas lelki-kalandpályán, vagy akár elindítani téged egy új, és különleges hivatás irányába, amilyen a gastro coaching.

Jó olvasást, és megannyi saját kérdést kívánok!

Horváth Norbert: HATODIK ÉRZÉK - ÍZEK ÉS ÉRZELMEK LÉLEKTANA könyve e-book (vagy pdf) formátumban megrendelhető az info@pastaletters.eu oldalon. Ára: 3500 ft. 

Szólj hozzá